Wdrożenie przez pracodawcę w zakładzie pracy narzędzi AI (takich jak ChatGPT czy Gemini), należy poprzedzić wprowadzeniem do stosowania wewnątrzzakładowego regulaminu korzystania z tychże narzędzi dla wszystkich pracowników i współpracowników. Regulamin korzystania ze sztucznej inteligencji powinien przede wszystkim określać kto i w jakich sytuacjach może wykorzystywać w pracy AI, gdyż niekontrolowane korzystanie przez pracowników lub współpracowników ze sztucznej inteligencji niesie ze sobą zagrożenia dla pracodawcy.
Tworząc przepisy wewnątrzzakładowe, pracodawca powinien przede wszystkim zweryfikować regulaminy narzędzi AI, z których chce korzystać i mieć na uwadze, że wytwory sztucznej inteligencji (teksty, grafiki) nie stanowią utworu w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, czyli nie korzystają z ochrony prawno-autorskiej, tak jak utwory stworzone przez człowieka.
W kontekście praw autorskich należy mieć także świadomość, że w zależności od sposobu trenowania narzędzia AI, jego wytwór może stanowić plagiat, co naraża pracodawcę na roszczenia osób, których prawa zostały naruszone.