Wnioskodawca będący dystrybutorem paliw ciekłych zapytał Dyrektora KIS, czy prezenty przekazywane w celu marketingowym mogą stanowić koszt na gruncie ustawy o CIT. Spółka przekazuje w szczególności:
- a) towary opatrzone logotypem marki Spółki – gadżety takie, jak np. długopisy, kalendarze, notesy, broszury, ulotki, kubki oraz
- b) towary, które przekazywane są w opakowaniu z logotypem marki Spółki (zazwyczaj wraz z ww. gadżetami) – np. słodycze, artykuły spożywcze, alkohole.
Dyrektor KIS potwierdził prawidłowość stanowiska wnioskodawcy jedynie wobec prezentów opisanych w pkt a). Słodycze i alkohol jako prezent dla kontrahenta nie mogą stanowić kosztu Spółki. Organ uznał, że wydatki na zakup alkoholu nie przyczyniają się do osiągnięcia lub zabezpieczenia źródła przychodów. Stwierdził, że trudno powiązać wydatek na alkohol z zakładanym celem poprawy atmosfery między Spółką a kontrahentami, czy zacieśnieniem współpracy.
Interpretacja indywidualna Dyrektora KIS z 5 kwietnia 2023 r., sygn. 0114-KDIP2-1.4010.103.2023.2.KW.