W zeszłym tygodniu upłynął termin do dostosowania przez pracodawców stanowisk pracy, w których stosuje się tzw. systemy przenośne, czyli m.in. laptopy.
Zgodnie ze znowelizowanym rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe, jeśli pracownik korzysta z takiego systemu przez co najmniej połowę dobowego wymiaru czasu pracy, pracodawca musi wyposażyć stanowisko pracy w stacjonarny monitor ekranowy lub podstawkę zapewniającą ustawienie ekranu tak, aby jego górna krawędź znajdowała się na wysokości oczu pracownika, oraz w dodatkową klawiaturę i mysz.
Należy zwrócić uwagę na fakt, że to dodatkowe wyposażenie pracodawca powinien zapewnić również pracownikom pracującym zdalnie, co w przypadku pracowników wykonujących swoje obowiązki hybrydowo może wiązać się z podwójnym wydatkiem dla pracodawcy.