Przedsiębiorca planujący organizację konkursu w mediach społecznościowych musi pamiętać, że wybór zwycięzcy nie może nastąpić w drodze losowania, ponieważ w takim przypadku będzie to loteria promocyjna, której przeprowadzenie wymaga uprzedniego zezwolenia. Brak takiego zezwolenia grozi nałożeniem na przedsiębiorcę kary pieniężnej oraz kary grzywny. W regulaminie konkursu należy zatem określić zadanie konkursowe oraz kryteria oceny prac. Konieczne jest również wskazanie czasu trwania konkursu, wymogów formalnych, sposobu ogłoszenia wyników oraz dopełnienie obowiązków informacyjnych wynikających z RODO.
Tworząc regulamin, należy także zweryfikować zasady platformy, na której konkurs będzie przeprowadzany. Przykładowo, zgodnie z polityką Mety (Facebook, Instagram), konkursy nie mogą wymagać od uczestników udostępniania, oznaczania innych użytkowników ani publicznego promowania konkursu. Regulamin powinien również zawierać klauzulę zwalniającą Metę z odpowiedzialności za organizację konkursu. Niezastosowanie się do tych zasad grozi usunięciem postu, zablokowaniem konta, a nawet trwałym usunięciem fanpage’a.