+48 33 498 37 35 biuro@msdslegal.pl

Konkurs w mediach społecznościowych – jak zorganizować go zgodnie z prawem

 

 

 

Konkurs w mediach społecznościowych – jak zorganizować go zgodnie z prawem

10 wrz 2024 | Aktualności

Przedsiębiorca planujący organizację konkursu w mediach społecznościowych musi pamiętać, że wybór zwycięzcy nie może nastąpić w drodze losowania, ponieważ w takim przypadku będzie to loteria promocyjna, której przeprowadzenie wymaga uprzedniego zezwolenia. Brak takiego zezwolenia grozi nałożeniem na przedsiębiorcę kary pieniężnej oraz kary grzywny. W regulaminie konkursu należy zatem określić zadanie konkursowe oraz kryteria oceny prac. Konieczne jest również wskazanie czasu trwania konkursu, wymogów formalnych, sposobu ogłoszenia wyników oraz dopełnienie obowiązków informacyjnych wynikających z RODO.

Tworząc regulamin, należy także zweryfikować zasady platformy, na której konkurs będzie przeprowadzany. Przykładowo, zgodnie z polityką Mety (Facebook, Instagram), konkursy nie mogą wymagać od uczestników udostępniania, oznaczania innych użytkowników ani publicznego promowania konkursu. Regulamin powinien również zawierać klauzulę zwalniającą Metę z odpowiedzialności za organizację konkursu. Niezastosowanie się do tych zasad grozi usunięciem postu, zablokowaniem konta, a nawet trwałym usunięciem fanpage’a.

Bądź na bieżąco z prawnymi nowościami!

Dołącz do naszej społeczności na LinkedIn, aby śledzić najnowsze artykuły, porady ekspertów oraz zmiany w przepisach.

Godziny otwarcia

PON – PT
8:00 – 17:00

Jeśli potrzebujesz naszego wsparcia

Skontaktuj się z nami! Gwarantujemy indywidualne podejście do każdego Klienta!

MSDS LEGAL SZCZOTKA SZCZYGIEŁ S.K.A.

43-300 Bielsko-Biała
ul. Stojałowskiego 63/6

© 2024 MSDS LEGAL | Materiały i treści zamieszczone na niniejszej stronie internetowej podlegają ochronie przewidzianej przepisami prawa. Ich kopiowanie i rozpowszechnianie wymaga zgody uprawnionego. Aktualności mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią porady prawnej.