Przedsiębiorcy często oferują klientom akcje promocyjne, które polegają na sprzedaży asortymentu lub usług za symboliczną złotówkę. Ma to na celu zwiększenie sprzedaży, umocnienie więzi z kontrahentami czy też zwiększenie rozpoznawalności spółki.
W najnowszych interpretacjach organy uważają, że wydatki na towary lub usługi następnie proponowane za symboliczną opłatą – maja związek z prowadzoną działalnością gospodarczą, przyczyniają się do osiągnięcia przychodów, a więc mogą stanowić koszty podatkowe spółki.
Co równie istotne, organy wskazują, że stosowana w takim wypadku cena odbiega od wartości rynkowych, ale ma uzasadnienie ekonomiczne. Przyznają, że nie występują okoliczności uzasadniające oszacowanie przychodu w wysokości odpowiadającej wartości rynkowej sprzedawanych towarów czy usług. Przychód z każdej takiej transakcji wynosi więc 1 zł (pomniejszony o VAT).
Źródło: interpretacja Dyrektora KIS z 13 marca 2024 r. (nr 0114-KDIP2-1.4010.1.2024. 3.MR1).