Z dniem 10 listopada 2024 r. weszła w życie ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej, która zastąpiła dotychczasowe obowiązująca ustawę z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne. Nowe przepisy wprowadzają korzystne zmiany dla konsumentów. Określają one m.in., informacje, które muszą znaleźć się w umowie o świadczenie usług komunikacji elektronicznej zawieranej z konsumentem oraz wskazują, że należy je przedstawić jasnym i prostym językiem. Ponadto, przed zawarciem umowy, konsument będzie otrzymywał zwięzłe i łatwe do odczytania podsumowanie warunków umowy. Powyższe regulacje będą stosowane także w odniesieniu do mikroprzedsiębiorców, małych przedsiębiorców oraz organizacji pozarządowych.
Po wejściu w życie nowych przepisów zakazane jest zawieranie z konsumentami umów na usługi komunikacji elektronicznej poza lokalem przedsiębiorstwa, podczas nieumówionej wizyty. Umowa zawarta w takich okolicznościach będzie nieważna.
Prawo komunikacji elektronicznej wprowadza także obowiązek zapewnienia użytkownikom końcowym narzędzia umożliwiającego porównywanie dostępnych na rynku ofert usług dostępu do Internetu oraz usług komunikacji interpersonalnej wykorzystującej numery. Narzędzie porównawcze będzie obejmować oferty największych dostawców, aby ułatwić konsumentom wybór najkorzystniejszej oferty.