Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej, w wyroku z 19 czerwca 2025 r. w sprawie Komisja przeciwko Polsce (C-200/24), orzekł, że polski przepis zabraniający reklamy aptek jest niezgodny z unijnym prawem. TSUE uznał, że obowiązujący od 2012 r. zakaz, zezwalający jedynie na podstawowe informacje o lokalizacji i godzinach otwarcia, narusza swobodę świadczenia usług, swobodę przedsiębiorczości oraz przepisy dyrektywy o handlu elektronicznym, która dopuszcza promocję działalności farmaceutów online. Decyzja ta oznacza, że Polska musi pilnie dostosować swoje prawo, aby uniknąć potencjalnych kar finansowych ze strony Komisji Europejskiej, otwierając tym samym nowe perspektywy dla aptek w zakresie działań promocyjnych.
Nowa klasyfikacja PKWiU 2025 – statystyka i rachunkowość z nowymi kodami od 2026 r.
Rząd planuje wprowadzenie nowej Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług