Prezes UOKiK uprawdopodobnił stosowanie praktyk mogących naruszać zbiorowe interesy konsumentów przez mPay – dostawcę płatności mobilnych oraz Revolut Bank UAB (wcześniej Revolut Payment UAB). Obaj przedsiębiorcy nie dostarczali na trwałym nośniku informacji o proponowanych zmianach warunków umów o usługę płatniczą zawieranych z konsumentami.
Informacje o zmianach umów ww. przedsiębiorcy udostępniali konsumentom w wiadomości mailowej, w której znajdował się link do strony internetowej. Po wejściu w link konsumenci mogli pobrać umowę po zmianach w formie pliku pdf. Obaj przedsiębiorcy nie dostarczali na trwałym nośniku informacji o proponowanych zmianach warunków umów, czym naruszyli zarówno przepisy krajowe (ustawę o usługach płatniczych), jak i unijne (Dyrektywę 2015/2366 w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego). Za trwały nośnik należy więc uznać m.in. dokument papierowy, kartę pamięci, pendrive, wiadomość mailową lub załączony do niej plik, np. w formacie pdf. Powinni o tym pamiętać przede wszystkim przedsiębiorcy, którzy w ramach prowadzonej działalności gospodarczej szeroko zawierają umowy z konsumentami.