DSA (Digital Services ACT) jest rozporządzeniem UE, które weszło w życie 17 lutego 2024 r. DSA reguluje działalność dostawców usług pośrednich, czyli podmiotów oferujących usługi internetowe konsumentom oraz przedsiębiorcom na terenie Unii Europejskiej.
Dostawcami usług pośrednich, zgodnie z rozporządzeniem, są nie tylko duże podmioty, jak Google czy Meta, ale również małe firmy posiadające serwisy oraz sklepy internetowe, w ramach których umożliwiają użytkownikom m.in. dodawanie opinii o produktach czy publikowanie komentarzy pod artykułami. Tego rodzaju funkcjonalności platform internetowych zostały określone w DSA jako swego rodzaju hosting – przechowywanie informacji przekazanych przez odbiorcę usługi na jego żądanie.
Wejście w życie DSA obliguje przedsiębiorców do podjęcia działań mających na celu dostosowanie prowadzonej działalności do wymogów wynikających z rozporządzenia, w tym m.in. wyznaczenia punktu kontrolnego, wprowadzenia odpowiednich zmian w regulaminie serwisu/sklepu internetowego, opracowania mechanizmu zgłaszania nielegalnych treści.