Ustawą z dnia 21 kwietnia 2017 r. o zmianie ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2017 r. poz. 992), ostatecznie wprowadzono obowiązek wystawiania elektronicznych zwolnień lekarskich. Mimo, że rozwiązanie to w pewnym zakresie obowiązuje już od 2016r., to nie przyjęło się ono w szerszym zakresie wśród przedsiębiorców. Teraz ustawodawca postanowił pójść o krok dalej, co wymusza na pracodawcach odpowiednie przystosowanie się do zmian, tj. założenia konta na portalu PUE ZUS i przygotowanie programu kadrowo-płacowego do pobierania i archiwizowania elektronicznych zwolnień lekarskich.
Zaostrzenie przepisów dotyczących zatrudniania cudzoziemców
Dnia 10.04.2025 r. Prezydent RP podpisał ustawę o warunkach