Ustawą z dnia 21 kwietnia 2017 r. o zmianie ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2017 r. poz. 992), ostatecznie wprowadzono obowiązek wystawiania elektronicznych zwolnień lekarskich. Mimo, że rozwiązanie to w pewnym zakresie obowiązuje już od 2016r., to nie przyjęło się ono w szerszym zakresie wśród przedsiębiorców. Teraz ustawodawca postanowił pójść o krok dalej, co wymusza na pracodawcach odpowiednie przystosowanie się do zmian, tj. założenia konta na portalu PUE ZUS i przygotowanie programu kadrowo-płacowego do pobierania i archiwizowania elektronicznych zwolnień lekarskich.
Aport jako działanie wpływające na możliwość wyboru estońskiego CIT
W interpretacji o sygn. 0114-KDIP2-2.4010.406.2023.1.RK Dyrektor KIS odniósł się do stanu faktycznego obejmującego sytuację zmiany opodatkowania